Zoeken in deze blog

zaterdag 28 april 2012

Aanrijding Van den Brandelerkade en bekeuringen

Jammer genoeg hebben we gelijk gekregen. We hebben ervoor gewaarschuwd, zie Frontaal

In onze straat heeft een aanrijding plaatsgevonden. Een auto die de vanaf de Thorbeckestraat de Van den Brandelerkade in reed, nam een te krappe bocht en heeft de achterkant van de wagen van mijn buurman geraakt. Hij stond op voldoende afstand van de brug geparkeerd en toch ging het mis. De weg is gewoonweg te smal met aan beide zijden geparkeerde auto's.

Behoorlijke schade, ik krijg waarschijnlijk nog foto's. Deze keer gelukkig geen persoonlijke schade. Maar ik zie fietsers hier regelmatig uitwijken voor auto's die de straat in draaien.

Als het goed is, hebben de tellingen nu plaats gevonden. In mei worden de resultaten verwacht. Hopelijk dat deze aanleiding geven tot het nemen van actie door de Gemeente.

Afgelopen week heb ik overigens voor het eerst de politie in actie gezien. Bij station Lammenschans. Daar werden bekeuringen uitgedeeld aan auto's zonder vergunning of blauwe schijf.



Nu nog alle foutparkeerders in de vrije zone aanpakken. Dagelijks staan bij ons de kruispunten vol. De politieman die ik aansprak adviseerde daar vooral melding van te doen. Dus: pak de telefoon en doe melding van kruispuntparkeerders, hoekparkeerders, stoepparkeerders, brugparkeerders, groenparkeerders en aanbiedplaats-vuilcontainers-parkeerders. Telefoonnummer: 0900-8844  Misschien dat er dan wat gebeurt!


Geen opmerkingen: